I en bostadsrättsförening är det en fördel om medlemmarna dygnet runt kan anmäla fel. Enbart en telefonlinje med begränsade öppettider ökar risken för att saker inte blir felanmälda.
Här är några tips på hur du maximerar servicen:
- Skaffa en separat mail för felanmälning
Så kan fastighetsskötaren direkt läsa meddelande och får felanmälningar separerade från annan post. Ger bättre överblick och minskad risk för att något missas.
Så skaffar du en gratis e-postadress
- Vidarebefordra mail så att du själv får koll
Alla felanmälningar bör gå till en e-postadress som föreningen äger. Från den e-postadressen kan man sedan automatiskt få alla mail vidarebefordade till fastighetsskötaren. Du kan själv alltid kolla vilka felanmälningar som finns genom att logga in på e-posten. Eller så sätter du en automatisk vidarebefordran till dig själv.
Så gör du en vidarebefodran
- Felanmälan via hemsida
Om föreningen har en hemsida kan man skapa ett formulär så att medlemmarna kan felanmäla direkt därifrån. Anmälan skickas då från hemsidan till e-posten. Om du vill hjälp med detta eller vill skaffa en hemsida, maila oss!